Två minuter om Rörelseenergi

Din hållning och hur du rör dig påverkar hur du mår fysiskt och du kan påverka vilka sjukdomar du riskerar att få. Med en dålig hållning och dåliga vanor kan inte dina muskler arbeta optimalt och du riskerar att få förslitningsskador.

Din hållning kan påverka din risk att drabbas av ledproblem som ont i knän och rygg, benskörhet, högt blodtryck, hjärt-kärlsjukdom, bäckenbottenproblem, fotproblem… listan på vad en dålig hållning kan orsaka är lång.

Lösningen är enkel, men inte lätt.

Enkel eftersom du bara behöver en god hållning och goda vanor

Svår eftersom vi under så lång tid haft en dålig hållning och därför är hela kroppen påverkad. Musklerna är förkortade och försvagade och det krävs hårt jobb och målmedvetenhet för att förändra vanor.

Vi har länge vetat  att motion och rörelse är bra för hälsan men nu börjar vi förstå att hård träning ett par timmar i veckan inte kompenserar för våra dåliga vanor i vardagen. Vill man må bra är rörelse inte valfritt. Vill man må bra kan man inte sitta ner 10 timmar per dygn. Kategorin “aktiva soffpotatisar” växer i takt med att vi försöker kompensera oss ur våra dåliga vanor, men den som sitter ner 10 timmar per dygn kan aldrig bli frisk genom att träna 1 timme. Man behöver förändra sina vanor, sitt sätt att arbeta, sitt sätt att leva.

Vi behöver röra oss mer, och vi behöver röra oss bättre.
Junk-food-movement – skräpmatsrörelse – Vi gör massor, mer och ännu mer av samma rörelser när det vår kropp kräver är nya rörelser, fler muskler i arbete, andra leder med fullt rörelseutslag.

Lär dig hur en god hållning ser ut och hur den känns, Styrketräna, stretcha och öka din medvetenhet.
Jag visar dig var du är, vart du ska och hur du tar dig dit.
Jag erbjuder personlig träning, workshops, gruppträning eller skräddarsydda alternativ till privatpersoner och företag.

Två minuter om Rörelseenergi

Två minuter om Rörelseenergi

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *